အခြေခံပညာအဆင့်သင် ကိုယ်ပိုင်ကျောင်းဆရာများ အရည်အသွေးမြှင့်တင်ရေး သင်တန်းဖွင့်ပွဲ အခမ်းအနားကျင်းပ


Date : 1 April, 2019

3

GIFMaker.org_iu1WD3

ရန်ကုန် ဧပြီ ၁

အခြေခံပညာအဆင့်သင် ကိုယ်ပိုင်ကျောင်းဆရာများ အရည်အသွေးမြှင့်တင်ရေးသင်တန်းဖွင့်ပွဲအခမ်း အနားကို ယနေ့နံနက် ၉ နာရီတွင် ရန်ကုန်မြို့ ပြည်လမ်းရှိ ပညာရေးတက္ကသိုလ်လေ့ကျင့်ရေး အထက်တန်း ကျောင်း နှင်းဆီခန်းမ၌ ကျင်းပသည်။

ရှေးဦးစွာ ကိုဇေယျာလင်းမှ “မြန်မာ့စောင်း”ဖြင့် တီးခတ်ပြီး မအေးမြဖြူက “မင်္ဂလာ”သီချင်းဖြင့် သီဆို ဖွင့်လှစ်သည်။

ထို့နောက် ပညာရေးဝန်ကြီးဌာန ပြည်ထောင်စုဝန်ကြီး ဒေါက်တာမျိုးသိမ်းကြီးက အဖွင့်အမှာစကား ပြောကြားရာတွင် ယခုကဲ့သို့ သင်တန်းဖြစ်မြောက်ရေးအတွက် ပူးပေါင်းပါဝင်ဆောင် ရွက်ခဲ့ကြသည့် ဆရာ ဆရာမများ၊ တာဝန်ရှိသူများ၊ အလှူရှင်များ အား ကျေးဇူးတင်ရှိပါကြောင်း၊ ပညာရေးဝန်ကြီးဌာနအနေဖြင့် ပညာရေးပြုပြင်ပြောင်းလဲမှုများကို အကောင်အထညေ် ဖာ်ဆောင်ရွက် လျက်ရှိပြီး ပညာရေးဝန်ကြီးဌာန၏မူဝါဒ ဖြစ်သည့် မည်သည့် ခွဲခြားမှုမျှမရှိရေး၊ မည်သူတစ်ဦးတစ်ယောက်ကိုမျှ ချန်မထားရေး၊ ကျောင်းထွက်သူ ပပျောက်ရေးတို့အတွက် အလေးထားဆောင်ရွက် လျက်ရှိပါကြောင်း၊ ထို့ပြင် ပညာရေးဝန်ကြီး ဌာန၏မျှော်မှန်း ရလဒ်ဖြစ်သည့် ကျောင်းသား ကျောင်းသူများကို ပြုစုပျိုးထောင်ရာတွင် ကျောင်းသား ကျောင်းသူများအားလုံး လူသားကောင်းများ ဖြစ်စေရေး၊ တာဝန်ယူ တာဝန်ခံတတ်ပြီး တာဝန်ကိုကျေပွန်စွာ ထမ်းဆောင်စေရေး၊ ဆန်းသစ်တီထွင်နိုင်ရေး၊ တစ်သက်တာ သင်ယူနိုင်သော ပညာရေးအခွင့်အလမ်းများ ဖန်တီးပေးရေး၊ မူလတန်း အရွယ်ကလေးတိုင်း စာဖတ်တတ်၊ ရေးတတ်၊ တွက်တတ်ပြီး မူလတန်းပညာ သင်ယူပြီးမြောက်ပြီး အလယ်တန်းပညာနှင့် အထက်တန်းပညာကို အဆင့်ဆင့်တိုးမြှင့် သင်ယူခွင့်များရရှိရေး ကြိုးပမ်းဆောင်ရွက် လျက်ရှိပါကြောင်း။

မူလတန်းအရွယ်ကလေးတိုင်း မူလတန်းပညာရေးကို ပြီးမြောက်အောင်မြင်ခြင်းနှင့် မူလတန်းပညာ သင်ယူရန် အခက်အခဲရှိနေသည့် ကာယ၊ ဉာဏ စွမ်းရည်အားနည်းနေသည့် ကလေးများ၊ ဆင်းရဲနွမ်းပါးသည့် ကလေးများ၊ ဝေးလံခေါင်ဖျားဒေသ ရှိ ကလေးများ စသည့် ကလေးများအတွက် အလေးထားသည့် ပညာရေး အစီအစဉ်များကိုလည်း ပိုမိုကောင်းမွန် စေရန်ဆောင်ရွက် လျက်ရှိပါကြောင်း၊ ထို့ပြင် တိုင်းရင်းသားကလေးငယ် များအတွက် တိုင်းဒေသကြီးနှင့် ပြည်နယ်အစိုးရအဖွဲ့များ၏ ကြီးကြပ်မှုဖြင့် တိုင်းရင်းသား ဘာသာစကား သင်ရိုး ညွှန်းတမ်းပြုစုရေးဆွဲခြင်းနှင့် သင်ကြားခြင်းများ အပါအဝင် တိုင်းရင်းသား ဘာသာစကားနှင့် ယဉ်ကျေးမှုကို မြှင့်တင်ပေးလျက်ရှိပါကြောင်း၊ ၂၀၁၈-၂၀၁၉ ပညာသင်နှစ်တွင် အခြေခံပညာ မူလတန်း၊ အလယ်တန်းနှင့် အထက်တန်း ကျောင်း စုစုပေါင်း (၄၇၀ဝ၅) ကျောင်းရှိပြီး ကျောင်းသား ကျောင်းသူစုစုပေါင်း (၉၁၄၄၄၆၉)ဦး၊ ဘုန်းတော်ကြီး သင် ပညာရေးကျောင်း စုစုပေါင်း(၁၅၂၇)ကျောင်း တွင် ကျောင်း သား ကျောင်းသူ စုစုပေါင်း (၃၁၇၃၈၀)ဦး၊ ပုဂ္ဂလိက ကိုယ်ပိုင်ကျောင်းစုစုပေါင်း (၈၆၆)ကျောင်းတွင် ကျောင်းသား ကျောင်းသူစုစုပေါင်း (၂၂၁၆၀၅)ဦး တက်ရောက်ပညာသင်ယူ ခဲ့ကြပါကြောင်း။

ဆရာ ဆရာမများ၏အရည်အသွေးမြင့်မားရန် အရေးကြီးသကဲ့သို့ သင်ရိုးညွှန်းတမ်းများပြုပြင်ပြောင်း လဲရေးသည်လည်း အရေးကြီး ပါကြောင်း၊ သင်ရိုးညွှန်းတမ်းပြုပြင်ပြောင်းလဲမှုတွင် ပထမတန်း(Grade-1)၊ ဒုတိယတန်း(Grade-2)ကျောင်းသုံးဖတ် စာအုပ်အသစ် များနှင့် ဆရာကိုင်စာအုပ်များ အသုံးပြုပြီး သင်ကြား သင်ယူရန်အတွက် အမျိုးသားပညာရေးဥပဒေအရသတ်မှတ် ထားသည့် အစိုးရကျောင်းများ၊ ဘုန်းတော်ကြီးသင် ပညာရေးကျောင်းများ၊ ကိုယ်ပိုင်ကျောင်းများ၊ ပရဟိတကျောင်းများ၊ အထူး ပညာရေး အစီအစဉ်ကျောင်းများမှ မူလတန်းပြဆရာ ဆရာမများအားလုံးကို သင်ကြားသင်ယူမှု နည်းလမ်းများ သင်တန်းပေးခဲ့ပါကြောင်း၊ မူလတန်း တတိယတန်း(Grade-3)နှင့် အလယ်တန်း ဆဋ္ဌမတန်း(Grade-6) ကျောင်းသုံးဖတ် စာအုပ်များနှင့် ဆရာကိုင် စာအုပ်အသစ်များကို JICA, ADB နှင့် EU တို့၏အကူအညီဖြင့် ပူးပေါင်းပြုစုဆောင်ရွက်ခဲ့ပါကြောင်း၊ ယခင် နှစ်များကဲ့သို့ အမျိုးသားပညာရေးဥပဒေအရ သတ်မှတ်ထားသည့် အခြေခံပညာ ကျောင်းများမှ မူလတန်းပြ ဆရာ ဆရာမများ အားလုံးနှင့် အလယ်တန်းပြ ဆရာ ဆရာမများအားလုံး ယခု နွေရာသီတွင် သင်ကြားသင်ယူမှု နှင့်သက်ဆိုင်သည့် သင်တန်းများပေးရန် ဆောင်ရွက်လျက်ရှိပါကြောင်း။

စာမေးပွဲစနစ်များကိုလည်း ပြုပြင်ပြောင်းလဲရာတွင် စတုတ္ထတန်း (Grade-5)၊ အဋ္ဌမတန်း(Grade-9)နှင့် ကျန်အတန်း များတွင်လည်း သင်ယူတတ်မြောက်မှု စစ်ဆေးခြင်းများကို ဇူလိုင်(သြဂုတ်)၊ အောက်တိုဘာ၊ ဒီဇင် ဘာလနှင့် ဖေဖော်ဝါရီ(မတ်)လ (၄)ကြိမ်သာ စစ်ဆေးလျက်ရှိပြီး စာမေးပွဲရမှတ်များများရရှိရန် သင်ယူခြင်းမှ သင်ယူပြီးရင်း သင်ယူခြင်း၊ တစ်သက်တာ သင်ယူခြင်းကိုအားပေး သည့် ပညာရေးစနစ်သို့ ဦးတည်ပြောင်းလဲ ဆောင်ရွက်လျက် ရှိပါကြောင်း၊ ၂၀၁၉ခုနှစ် တက္ကသိုလ်ဝင် စာမေးပွဲ မေးခွန်းပုံစံများ ကိုလည်း အလွတ်ကျက်မှတ် မှုစနစ်မှ စဉ်းစားတွေးခေါ်မှု အားပေးသော မေးခွန်းများအဖြစ် ပြောင်းလဲဆောင်ရွက်ခဲ့ပါကြောင်း၊ ပညာရေး အရည်အသွေးမြင့်မားရေးအတွက် ဆရာ ဆရာမများ၏ အင်္ဂလိပ်စာ အရည်အသွေး၊ အိုင်စီတီအရည် အသွေးနှင့် ဘာသာရပ်တတ်ကျွမ်းမှုဆိုင်ရာ စွမ်းဆောင်ရည်များ၊ သင်ကြား သင်ယူမှုနည်းလမ်းများ၊ သင်ထောက်ကူပစ္စည်း များ၊ စာကြည့်တိုက်များနှင့် သင်ယူမှုဝန်းကျင်ကောင်းများ ဖြည့်ဆည်းပေးရန် အရေးကြီးပါကြောင်း၊ ယခု သင်တန်းဖွင့် လှစ်နိုင်ရန် ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်ကြသည့် ပုဂ္ဂလိကကဏ္ဍ ပူးပေါင်းပါဝင်မှုအားပေးမြှင့်တင်ရန်နှင့် ပိုမို ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်လာစေရန် အတွက် ပညာရေးဝန်ကြီးဌာန အခြေခံပညာဦးစီးဌာနမှ ကူညီပံ့ပိုးပေးခြင်းဖြစ်ပြီး နောင်တွင် ယခုကဲ့သို့ ဆရာ အရည်အသွေးမြင့်မားရေးမွမ်းမံသင်တန်းများ ပိုမိုဖွင့်လှစ်နိုင်ရေး အတွက် ပူးပေါင်း ဆောင်ရွက်ပေးသွားမည်ဖြစ်ပါကြောင်းဖြင့် ပြောကြားသည်။

ယင်းနောက် ကျောင်းသူ မအေးမြဖြူက “မြတ်ဆရာ” သီချင်းဖြင့် ဖျော်ဖြေတင်ဆက်ပြီး ဆရာကြီး ဒေါက်တာသန်းဦးနှင့် ပုဂ္ဂလိကကဏ္ဍမှတာဝန်ရှိသူများက အလှူငွေများပေးအပ်ကြသည့် အလှူရှင်များကို ဂုဏ်ပြုမှတ်တမ်းလွှာများ ပေးအပ်ချီးမြှင့်သည်။

ယင်းနောက် ဆရာကြီး ဒေါက်တာသန်းဦးက ကြိုဆိုနှုတ်ခွန်းဆက်စကားပြောကြားသည်။ ထို့နောက် PTA ဥက္ကဋ္ဌ ဒေါက်တာဇီဝက သင်တန်းနှင့်ပတ်သက်၍ ရှင်းလင်းပြောကြားပြီး သင်တန်းသား သင်တန်းသူများ ကိုယ်စား ဂုဏ်ထူးဦးသိန်းနိုင်က မုဒိတာစကားပြောကြားခဲ့သည်။

အဆိုပါ အခြေခံပညာအဆင့်သင် ကိုယ်ပိုင်ကျောင်းဆရာများ အရည်အသွေးမြှင့်တင်ရေးသင်တန်းသို့ သင်တန်းသား သင်တန်းသူ ဆရာ ဆရာမ(၅၃၀)ဦး တက်ရောက်လျက်ရှိသည်။

ဆက်လက်၍ ပြည်ထောင်စုဝန်ကြီး ဒေါက်တာမျိုးသိမ်းကြီးနှင့် တာဝန်ရှိသူများသည် ရန်ကုန်မြို့ အမျိုးသားပညာရေး မူဝါဒကော်မရှင်ရုံး၌ကျင်းပသည့် ပုဂ္ဂလိကကျောင်း ပညာရေးဆိုင်ရာအကြံပြု ဆွေးနွေးပွဲသို့ လည်းကောင်း၊ ရန်ကုန် တက္ကသိုလ်၌ ဆောင်ရွက်လျက်ရှိသည့် တက္ကသိုလ်ဝင်စာမေးပွဲ အဖြေလွှာများ စစ်ဆေး နေမှုများအားလည်းကောင်း ကြည့်ရှုအားပေးပြီး ရန်ကုန်တိုင်းဒေသကြီး မင်္ဂလာဒုံမြို့နယ် ပညာရေးစီမံခန့်ခွဲမှု သင်တန်းကျောင်း၌ ဖွင့်လှစ်ကျင်းပသည့် ရုံးဝန်ထမ်းများ စီမံခန့်ခွဲမှုသင်တန်းအမှတ်စဉ် (၂/၂၀၁၉)သို့ သင်ခန်းစာဆွေးနွေးပို့ချခဲ့ကြောင်း သတင်းရရှိသည်။



Bookmark the permalink.

Comments are closed.